UNA TARDA FENT EXERCICI


0
L’activitat física, juntament amb una bona alimentació, és clau per mantenir una bona salut a totes les edats però pren especial importància en el cas de les persones grans.
S’ha demostrat que la inactivitat física està relacionada amb el desenvolupament d’algunes de les malalties de major prevalença en la gent gran: problemes cardíacs, diabetis, hipertensió… a més de contribuir a la pèrdua d’autonomia física i mental que condueix a la dependència.

Els beneficis de l’activitat física per a la gent gran

Les persones grans es troben en un període de la seva vida en què cal posar especial atenció a la salut físicamental i socio-afectiva. L’activitat física pot actuar sobre les tres vessants permetent viure una vida més sanafeliç i autònoma, sempre i quan es faci amb cura i atenent les característiques i necessitats pròpies de cada persona.L'activitat física representa una millora física, psíquica i socio-afectiva que contribueix a millorar la qualitat de vida

Beneficis físics de l’activitat física en la tercera edat

L’activitat física ens pot ajudar a:
  • Prevenir l’envelliment prematur, tant interior (dels òrgans) com exterior.
  • Prevenir malalties cardiovasculars com la hipertensió i la trombosi, així comproblemes respiratoris i digestius.
  • Prevenir atròfies, lesions musculars i òssies, i millorar la mobilitat articular.
  • Mantenir la capacitat respiratòria.
  • Potenciar la força, la resistència i la flexibilitat.
  • Millorar els reflexos, la coordinació i l’equilibri, reduint el risc de caigudes.
  • Mantenir el pes corporal i evitar l’obesitat.
  • Recuperar-se després d’una malaltia o lesió.
  • Mantenir l’autonomia física.
  • Conèixer les limitacions i acceptar el propi cos, que va canviant amb l’edat
A més, l’activitat física continuada pot evitar la necessitat de prendre alguns medicaments relacionats amb la depressió, el cansament, l’insomni o l’ansietat, i també disminueix les visites al metge, contribuint a disminuir la despesa sanitària pública.

Beneficis psíquics de l’activitat física en persones grans

L’activitat física també pot incidir sobre les capacitats mentals i la salut psicològica de les persones grans, sobretot si en el moment de fer la pràctica esportiva s’afegeixen elements que facin exercitar la ment. Amb l’activitat física és possible:
  • Treballar la memòria i l’atenció.
  • Millorar l’autoimatge i l’autoestima.
  • MiIllorar l’estat d’ànim, prevenint o millorant la depressió, l’ansietat…
  • Mantenir l’autonomia psíquica.

Al Residencial Colònia Güell som molt conscients d'aquests beneficis i de dilluns a divendres els nostres avis dediquen unes hores a fer activitats físiques. Els matins dels dilluns, dimecres i divendres amb la Natàlia, la fisioterapeuta del centre, i els dimarts i dijous per la tarda, amb l'Anna, l'animadora.

Com a mostra, us deixem un seguit de fotos d'una sessió feta un dijous, que va ser fotografiada per en Pau.


 per començar una sessió de gimnàstica i posar-nos a to, primer ens donem copets als braços i les cames, i així activem la circulació i tonifiquem la musculatura.



Gran part de la sessió la dediquem als estiraments.















És molt important hidratar les mans, i fer-nos un auto massatge per tal de posar a to les articulacions, en aquest cas, la Dolores ajuda a la Vicenta, a estendre la crema.



En José, la Basi, en Màrius, la Pia i la Dolores fregant-se les mans.

















Treballar les extremitats inferiors és de vital importància. Fer rotar els turmells ens ajuda a mantenir-los amb una bona circulació sanguinia, evitant que se'ns inflin.







































Comentarios

Entradas populares de este blog

TARDOR, HIVERN A LA RESI, DARRERES SETMANES DEL 2017

CARNIVAL D'ANIMALS, EMOTICONOS I ALTRES HISTÒRIES

FINALS DE MARÇ, ABRIL I TALLERS I TALLERS I ALGUN QUE ALTRE ANIVERSARI.